اخبار معاونت

بيشتر

چهارشنبه1402/4/7

15:11:0

400

تکالیف ترویج و توسعه استاندارد به استان ها ابلاغ شد


توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است . ترويج، فعالیتی است فرهنگي، علمي، بسيار ظريف و حساس كه در آن نمي‌توان فقط به هدف انديشيد، بلكه بايد راه‌هاي رسيدن به هدف را نيز در نظر گرفت.
در استانداردسازی مهمترین نیاز در بکارگیری استانداردها در جامعه، زمینه سازی فرهنگی است. در صورتی كه زمینه فرهنگی لازم برای تحقق استانداردها به وجود آید ، جامعه نسبت به آنها علاقه نشان داده و در این صورت فشار اجتماعی برای بهره گیری از استانداردها در جامعه شكل می گیرد .
 علاوه بر این، سیستم اجتماعی جامعه مبدل به عامل كنترل و ناظر بر اجرای استانداردها می شود كه در نهایت ثبات فرایند استاندارد سازی را به همراه دارد. در همین راستا برای حفظ کیفیت و مراقبت از بهداشت، سلامتی، ایمنی، امنیت کالاها و محصولاتی که روزانه توسط افراد جامعه استفاده می شود، باید با ترویج استانداردها، آن ها را نسبت به شناخت مطالبات و ارتقا سطح زندگی خود آشنا نمود.
لذا با رویکردی علمی - پژوهشی و مبتنی بر بسته تحولی بهار خدمت و برنامه راهبردی استاندارد سازی کشور، تکالیف ترویج و توسعه استاندارد در سال1402 پس از طرح در کارگروه مربوطه در نشست مورخ 1402/3/22 که با حضور نمایندگان مناطق استان ها برگزار گردید، به منظور برنامه ریزی، اجرا و ارائه گزارشات تفصیلی ماهانه به ادارات کل استانی ابلاغ شد.