اخبار دفترآموزش و ترویج

بيشتر

دوشنبه1403/1/20

14:11:2

545

گسترش همکاری‌های آموزشی و جلب مشارکت کارشناسان رسمی استاندارد (اشخاص حقیقی) در تدریس دوره‌های آموزشی تخصصی


در راستای تحقق شعار سال 1403 با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" سازمان ملی استاندارد برابر ماده 20 قانون تقویت و توسعه و با هدف تقویت نظام کارشناسان رسمی استاندارد از طریق انتخاب، بکارگیری و ارجاع کار به ایشان، نسبت به ایجاد و توسعه زمینه همکاری و جلب مشارکت کارشناسان رسمی استاندارد در تدریس دوره های آموزشی تخصصی اقدام نمود.

به گزارش معاونت تدوین و ترویج استاندارد؛ در زیست بوم مصوب توسعه و مدیریت دانش استاندارد که با هدف ساماندهی نظام ارتقای دانش، مهارت و تجربه در عرصه استاندارد با بهره گیری از توانمندی های علمی-پژوهشی درون و برون سازمانی تدوین شده است. زمینه های همکاری آموزشی و ترویجی بخش خصوصی واجد شرایط شامل انجمن های علمی و تخصصی، آموزشگاه های تخصصی و نهادهای همکار تأیید صلاحیت شده، در قالب مجریان آموزشی برون سازمانی تعیین و گسترش یافت.
لذا مجریان مذکور با رعایت شرط تدریس دوره های آموزشی تخصصی مصوب سازمان، توسط کارشناسان رسمی استاندارد (اشخاص حقیقی) دارای پروانه معتبر در زمینه فعالیت استانداردسازی- آموزش، ترویج استاندارد و توان افزایی مجاز به برگزاری دوره می باشند.
ضمناً دانشگاه ها، مراکز و موسسات آموزش عالی، موسسات آموزشی- پژوهشی و مراکز علمی وکاربردی نیز به شرط استقرار دفتر استاندارسازی و اجرای دقیق وظایف به عنوان مجریان آموزشی، پژوهشی و ترویجی تعیین گردیدند.